Monday, July 12, 2010

Dalam Dunia nie Mcm2 manusia ade~

Tadi kak nim bagi nasihat kt aku..ade org2 yang tak bertanggungjawab cuba membuat permainan dalam opis nie..kak nim mintak aku supaya berhati2 dengan semua org yang ada...
itu yang kak nim katakan pada aku..sedih gak dengar citer kak nim yang manager aku penah masuk penjara sbb org penah berdendam dengan org HR...berat dan mencabar juga jd org HR nie...
aku akan ingat kata2 kak nim smp bila2..Kak nim kene tau yang aku bukan lah seorang yang mudah percaya pada org seperti yang di sangkakan...aku tau kak nim nak ingatkan aku supaya snts berhati2...tak baik la org cm tue...mmg tak bertanggungjawab betul..tapi aku takkan buat jahat dengan org lain..aku ikhlas dengan tugas aku..aku redha dengan tanggungjawab yang aku galas....aku bekerja utk duit yang halal...bukan menganiaya org lain atau tunjuk kuasa utk jaga pungkok sndr..dosa tau wat cm tue...
aku nasihatkan org2 yang rasa2 die telah menganiaya org lain utk jaga tekak sndr, bawak2 la bertaubat...sbb kita cari rezeki utk kita makan..akan jd darah daging kita...utk kita bagi pada mak abah kita..bagi keluarga kita makan...tergamak ke kita bagi mak abah kita ..keluarga kita..makan bende2 haram nie?? Na'uzubillah...dan dari situ la terjadinya hati busuk manusia yang hitam..
biarpun aku tau..aku nie pun bukan la baik sgt...solat pun ade gak yang tinggal..tapi sekurang-kurangnya aku sedar bende2 nie tak baik utk diri kita...
Amati lah..peringatan buat semua dan peringatan untuk diri aku sendiri....Astaghfirullahalazim...

1 comment:

  1. efa mahu kongsi signage kenduri kahwin mu nanti... wat beso2 orang sure nampak name kamu dan hamid.. huha....

    http://crystal-of-heart.blogspot.com/2010/07/finally.html

    ReplyDelete